Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΓΕΡΩΝ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ

Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΓΕΡΩΝ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ



“Η
Εκκλησία
σώζει,
δεν
σώζεται”
+Αρχιμανδρίτης
Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος

http://anavaseis.blogspot.com/2009/12/i.html


Ο Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, ένας σύγχρονος όσιος πατήρ, υπήρξε κατά κοινή ομολογία ένας από τους σπουδαιότερους θεολόγους και Κανονολόγους της Εκκλησιας μας και της εποχής μας. Τον συμβουλεύονταν ακόμα και οι Επίσκοποι. Η πίστη και η αγάπη του για τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας μας ήταν μεγάλη. Πολλοί τον κατηγόρησαν για αυτό, όμως τα ιστορικά γεγονότα και η ενάρετη ζωή του απέδειξε πόσο δίκιο είχε. Πάντοτε διεκήρυττε πως οι Ι. Κανόνες είναι καρποί του Αγίου Πνεύματος και η παρέκκλιση από Αυτούς δεν μπορεί να ονομαστεί ως πράξη αγάπης (όπως φωνασκούν ξεδιάντροπα ορισμένοι). Οι Άγιοι είχαν λιγότερη αγάπη από εμάς (φευ! της βλασφημίας); Ο Γέρων Επιφάνιος μήπως ήταν σκληρόκαρδος; Τα παρακάτω κείμενα αποδεικνύει όχι μόνο την ακριβή του στάση έναντι των Κανόνων αλλά και την μεγάλη του αγάπη προς κάθε άνθρωπο, ό,τι και αν πρέσβευε. Πρέπει να καταλάβουμε- αν θέλουμε να λεγόμαστε Ορθόδοξοι Χριστιανοί- και να ξεχωρίζουμε την πραγματική αγάπη από την κίβδηλη αβροφροσύνη. Η πρώτη μπορεί στην αρχή να πονέσει αλλά πάντα ωφελεί και έχει βάθος. Η δεύτερη μπορεί να έχει αρχικά μια ρηχή άνεση αλλά οδηγεί στην κόλαση.
…Επισκέφθηκε κάποτε το Μαναστήρι ένας Κόπτης Θεολόγος*. Στη συζήτηση, την οποία είχε με τον Γέροντα, αυτός του ευχήθηκε να τον οδηγήσει ο Θεός στην Ορθοδοξία. Επειδή όμως οι ιεροί Κανόνες απαγορεύουν τη συμπροσευχή με αιρετικούς, ο Γέροντας δεν του επέτρεψε να παρακολουθεί τις Ακολουθίες από τον Ναό, αλλά από το αρχονταρίκι, το οποίο βρίσκεται δίπλα σ’ αυτόν. Θυμάμαι, αναφέρει ο διασώσας το περιστατικό, ότι μεταξύ άλλων είπε:
- Στη ζωή μου δεν έχω να επιδείξω τίποτε καλό, πιστεύω όμως ότι οι ιεροί Κανόνες θα απολογηθούν υπέρ εμού στον Θεό.
Όταν ο ετερόδοξος επισκέπτης επρόκειτο να αναχωρήσει από το Μοναστήρι, ο Γέροντας τον χαιρέτησε με πολλή ταπείνωση και του έβαλε μετάνοια λέγοντας:
- Παιδί μου, αν σου έδωσα την εντύπωση ότι έχω προσωπικά μαζί σου, συγχώρεσέ με. Η συμπεριφορά μου δεν είχε καμιά αντιπάθεια στο πρόσωπό σου, αλλά έτσι μου επέβαλλαν οι ιεροί Κανόνες.
Δεύτερο απόσπασμα
- ­Πάτερ, απολυτοποιείτε τους ιερούς Κανόνες!
- Μπορώ, παιδί μου να μην τους απολυτοποιώ, αφού είναι καρποί του Αγίου Πνεύματος; Στον α΄ Κανόνα της Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου αναφέρεται ολοκάθαρα ότι οι Άγιοι Πατέρες που θέσπισαν τους ιερούς Κανόνες, όπως και οι Άγιοι Απόστολοι «εξ ενός άπαντες και του αυτού Πνεύματος αυγασθέντες, ώρισαν τα συμφέροντα». Ποιος είμαι, λοιπόν, εγώ να τους σχετικοποιώ;»
Τρίτο απόσπασμα
- Πάτερ, με την προσκόλλησή σας στους ιερούς Κανόνες καταντάτε νομικιστής!
- Όχι παιδι μου! Σε μια εποχή όμως, όπου πολλοί εφευρίσκουν διάφορες προφάσεις για να πετάξουν στον κάλαθο των αχρήστων τους καρπούς αυτούς του Αγίου Πνεύματος, εγώ επιμένω να στέκομαι με απόλυτο σεβασμό μπροστά σ’ Αυτό και τους θεοφόρους Πατέρες που θεσμοθέτησαν τα κελεύσματα Του. Μ’ αυτή την έννοια, αν θέλεις, είμαι νομικιστής!
Τέταρτο απόσπασμα
- Πάτερ, ειαι γνωστό ότι είστε αυστηρά προσηλωμένος στην πιστή τήρηση των ιερών Κανόνων για την επίλυση όλων των εκκλησιαστικών προβλημάτων και μ’ αυτό το πνεύμα γράφετε τα κείμενά σας. Μήπως έχετε μετανιώσει ποτέ για τις θέσεις τις οποίες πήρατε, βλέποντας τις μετέπειτα εξελίξεις των πραγμάτων;
- Όχι, καλό μου παιδί. Ούτε κατά διάνοιαν. Και τώρα να έγραφα για τα θέματα, τα ίδια πράγματα θα έγραφα και την ίδια στάση θα τηρούσα. Ποτέ στη ζωή μου δεν μετάνοιωσα, επειδή πήρα τη θέση την οποία υπαγόρευαν οι ιεροί Κανόνες. Για πολλά άλλα μετανοιώνουμε όλοι πικρά. για την τήρηση των Κανόνων, όχι!
*Οι Κόπτες είναι Μονοφυσίτες αιρετικοί καταδικασμένοι από την 4η Οικουμενική σύνοδο.
Εκ του βιβλίου: Υποθήκες Ζωής
Από τη ζωή και τη διδασκαλία του Πατρός Επιφανίου
Ιερόν Ησυχαστήριον Κεχαριτωμένης Θεοτόκου
egolpio.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου